Reklamácia a vrátenie tovaru
Reklamačný poriadok
Tento reklamačný poriadok určuje práva a povinnosti Vás, ako kupujúceho, a nás, ako predávajúceho, v rámci reklamačných vzťahov pri zmluvách uzatvorených prostredníctvom diaľkovej komunikácie, konkrétne cez E-shop na našej webovej stránke www.rocketmotors.sk. Obchodník je: ROPAX s.r.o., IČO: 51 998 084, Adresa: Jantárová 1869/15, Dunajská Streda 929 01, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: sro, vložka číslo: 43177/T, DIČ: 2120861050, IČ DPH: SK2120861050, e-mail: info@rocketmotors.sk, telefónne číslo: +421 910 603 694.
- Prevádzkovateľ zodpovedá Spotrebiteľovi, že Tovar je pri prevzatí bez vád. To neplatí ak je predmetom Kúpnej zmluvy tovar s vadami, ktoré je Prevádzkovateľ, ak sú mu známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mu mali byť známe, povinný oznámiť Spotrebiteľovi.
- Ak obsahuje Tovar vady, má Spotrebiteľ právo požadovať dodanie nového Tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom k povahe vady neprimerané, alebo pokiaľ bol predmetom Kúpnej zmluvy Tovar s vadami, ktoré Prevádzkovateľ, ak mu boli vady známe, alebo s prihliadnutím na všetky okolnosti mali byť známe, oznámil Spotrebiteľovi. Pokiaľ sa vada týka iba súčasti Tovaru, môže Spotrebiteľ požadovať len výmenu danej súčasti tovaru; ak to nie je možné, má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy.
- Právo na dodanie nového Tovaru, alebo výmenu súčasti tovaru má Spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže daný Tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takomto prípade má Spotrebiteľ právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť.
- Ak Spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy neodstúpi alebo si neuplatní právo na dodanie nového Tovaru bez vád, ani na výmenu jeho súčasti alebo na opravu Tovaru, môže požadovať primeranú zľavu z ceny Tovaru. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny Tovaru aj v prípade, že mu Prevádzkovateľ nemôže dodať nový Tovar bez vád, vymeniť jeho súčasť alebo Tovar opraviť, ako aj v prípade, že Prevádzkovateľ nezjedná nápravu v primeranej dobe, alebo ak by zjednanie nápravy spôsobilo Spotrebiteľovi značné obtiaže.
- Právo z vadného plnenia Spotrebiteľovi neprináleží, pokiaľ Spotrebiteľ pred prevzatím Tovaru vedel, že Tovar má vadu, alebo pokiaľ Spotrebiteľ vadu sám spôsobil.
- Zodpovednosť Prevádzkovateľa za vady Tovaru sa nevzťahuje na opotrebenie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri Tovare predávanom za nižšiu kúpnu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia kúpna cena dohodnutá, pri použitom Tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú Tovar mal pri prevzatí Spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy Tovaru.
- Ak je na Tovar poskytovaná záruka, Spotrebiteľ má právo uplatniť zodpovednosť z vadného plnenia v záručnej dobe.
- Na žiadosť Spotrebiteľa je Prevádzkovateľ povinný poskytnúť Spotrebiteľovi záručný list. Ak to povaha Tovaru umožňuje, postačuje namiesto záručného listu vydať Spotrebiteľovi doklad o zakúpení Tovaru obsahujúci údaje, ktoré musí obsahovať záručný list.
- V prípade, že Spotrebiteľ využije svoje právo na odstránenie vád Tovaru jeho opravou, pri Tovare, pri ktorom je pre účely záručných opráv určený podnikateľ odlišný od Prevádzkovateľa, ktorého sídlo alebo miesto podnikania je v rovnakom mieste ako v prípade Prevádzkovateľa alebo v mieste pre Spotrebiteľa bližšom, uplatní Spotrebiteľ právo na záručnú opravu u tohoto podnikateľa.
- Reklamácia Tovaru, vrátane odstránenia vád daného Tovaru, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Prevádzkovateľ so Spotrebiteľom nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má Spotrebiteľ rovnaké práva, akoby sa jednalo o podstatné porušenie Zmluvy.
- Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Prevádzkovateľ neobdržal od Spotrebiteľa všetky podklady potrebné pre vybavenie danej reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.
- Prevádzkovateľ alebo ním určený subjekt po riadnom vybavení danej reklamácie vyzve Spotrebiteľa k prevzatiu opraveného Tovaru.
- Nárok na uplatnenie práv z vád Tovaru zaniká v prípade neodbornej montáže alebo neodborného uvedenia Tovaru do prevádzky, rovnako ako pri neodbornom zaobchádzaní s ním, t.j. najmä pri používaní Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojimi parametrami parametrom uvedeným v dokumentácii k Tovaru.
- Skladné sa počíta za každý začatý deň od 30 dňa od doručenia výzvy na prevzatie reklamovaného výrobku prípadne vrátenia neprevzatej zásielky kupujúcim. Skladné bude účtované v prípadoch, kedy zásielky zostávajú v sklade z dôvodov spôsobených na strane kupujúceho. Skladné nebude účtované počas nedieľ a štátnych sviatkov.
a) Skladné do 30 dní od doručenia výzvy na prevzatie reklamovaného výrobku prípadne vrátenia neprevzatej zásielky kupujúcim - 0,00 € (bezplatne).
b) Skladné od 31. dňa - 5,00 € /deň. - Ak suma za skladné prevýši kúpnu cenu výrobku, ten bude znehodnotený. Pred znehodnotením bude kupujúci informovaný o jeho práve vyrovnať záväzky a prevziať tovar v uloženom termíne, v opačnom prípade bude uskladnený tovar znehodnotený.
-
Ak zákazník zakúpi benzínové vozidlo na našej webovej stránke a napustí ho palivom (benzínom), týmto dôjde k zníženiu hodnoty výrobku, pretože vozidlo bolo uvedené do prevádzky. V prípade, že zákazník sa rozhodne pre odstúpenie od kúpnej zmluvy, je povinný uhradiť pokles hodnoty výrobku vzniknutý v dôsledku použitia výrobku a napustenia palivom.
Podľa § 7 ods. 6 Občianskeho zákonníka (Zákon č. 40/1964 Zb. o Občianskom zákonníku), ak zákazník odstúpi od kúpnej zmluvy a výrobok už bol použitý, predávajúci môže znížiť vrátenú sumu o hodnotu, ktorú výrobok stratil v dôsledku použitia. Výšku poklesu hodnoty určuje predávajúci po obdržaní vráteného tovaru, pričom zohľadňuje použitie výrobku a napustenie paliva.
Špeciálne záruky:
V prípade reťazí a reťazových kolies možno záruku uplatniť len pri kúpe a výmene ako súpravy.
V prípade brzdových doštičiek a brzdových kotúčov, ak nie sú vymenené súčasne, môže dôjsť k nerovnomernému opotrebeniu alebo extrémne rýchlemu opotrebeniu, za čo nemôžeme niesť zodpovednosť!
Opotrebovateľné diely: Všetky nami predávané produkty patria do kategórie opotrebovateľných dielov, takže ich opotrebenie, opotrebovanie nie je výrobnou chybou, ale účelom výrobku: brzdové doštičky, brzdové kotúče, zapaľovacie sviečky, ložiská, spojkové diely, reťaze, reťazové kolesá, teleskopické diely, batérie.
Záruka a záručné nároky môžu byť vylúčené, ak spotrebiteľ nesplnil povinnosť povinnej kontroly a údržby stanovenú výrobcom.
Čo nepatrí do záruky:
- defekt, poškodenie vonkajšieho a vnútorného plášťa pneumatiky
- pretrhnutie reťaze v dôsledku nesprávneho nastavenia napnutia, opotrebenie ozubina
- zlomenie, prasknutie, deformácia vonkajších dielov, plynového ramena, brzdového ramena, prepínačov
- prepálenie žiarovky
- pretrhnutie, oder vedení
- prepálenie poistky
- chyby spôsobené zatečením, zlomenie vedení, konektorov
- nesprávne nabíjanie, skladovanie batérie, čo vedie k jej hlbokému vybitiu
- opotrebenie, poškriabanie náteru
Naše elektrické produkty z bezpečnostných dôvodov zasielame bez poistky alebo batérie. To nie je považované za chybu, ale za bezpečnostné opatrenie.
Ak sa vyskytne akákoľvek sťažnosť alebo problém týkajúci sa výrobku a je potrebné riešenie záruky, je dôležité poznamenať, že v tomto prípade nie je možné považovať absenciu poistky za chybu.
Aby ste mohli výrobok používať bez problémov, vždy sa uistite, že je poistka správne umiestnená. Ak neviete presne, kde sa poistka na výrobku nachádza, kontaktujte prosím náš zákaznícky servis.
Balík, adresný štítok, balenie, adresovanie, uzavretie balíkov
- Každý tovar, aj ťažko zabaliteľný, treba chrániť pevným obalom.
- V prípade zasielania tekutín, treba uprednostniť plastové fľaše pred sklenenými. Okolo fliaš sa vždy umiestňuje absorpčný materiál.
- Na spodok krabice treba umiestniť vrstvu tlmiaceho materiálu, čím sa zvýši ochrana tovaru pri preprave.
- Každú časť tovaru treba zvlášť obaliť ochranným materiálom a umiestniť tovar do stredu krabice, pričom by jednotlivé časti mali byť od seba a od stien obalu dostatočne vzdialené.
- Zvyšné medzery sa vyplnia a na vrch sa umiestni ďalšia vrstva tlmiaceho materiálu.
- Zabalenie tovaru musí byť také, aby sa naň (na rovnú plochu) mohol umiestniť prepravný list a čiarové kódy, ktoré budú potom skenované v prekladiskách a pri transporte.
- Podaný môže byť len riadne zalepený a neporušený balík.
- Musí sa podľa možností optimálne využiť priestor v krabici (t.j. vyplniť voľný priestor medzi tovarom a stenou krabice) a použiť kvalitný, rozmerovo vhodný obalový materiál, za účelom zabezpečenia ochrany tovaru.
- Krehký tovar sa musí baliť so zvýšenou pozornosťou, s použitím vhodného výplňového materiálu, ako napr. polystyrénová pena, za účelom zníženia rizika poškodenia. Označenie „Krehký tovar" si síce vyžaduje starostlivé zaobchádzanie, ale úplne tovar neochráni, a pri poškodení ROPAX s.r.o. nezodpovedá za škodu v prípade nedostatočného balenia aj keď je na tovare označenie „Krehký tovar".
- Ťažko zabaliteľný tovar zvláštneho tvaru sa musí okrem zmršťovacej fólie chrániť aj iným obalom.
Reklamáciu v rámci záruky akceptujeme výlučne prostredníctvom poskytovanej online platformy. Ústne, telefonické ani e-mailové oznámenia za žiadnych okolností neakceptujeme!